Aktywność fizyczna

Tagi: aktywność fizyczna | ciąża | joga | mięśnie dna miednicy | mięśnie Kegla

Drugi trymestr ciąży to najlepszy czas, żeby rozpocząć regularne ćwiczenia, ponieważ one przygotują Twoje ciało do porodu i zapobiegną wielu dolegliwościom. Będą także okazją do wsłuchania się w siebie, znalezienia miejsc napiętych i sztywnych i nauki rozluźniania ich, skupienia na tym, co się dzieje we wnętrzu Twojego ciała. Bardzo pomocne są ćwiczenia oparte na jodze (w wielu miastach można znaleźć już miejsca, gdzie na zajęcia mogą uczęszczać kobiety w ciąży, nawet te, które wcześniej nie miały z jogą nic wspólnego). Możesz także pływać, spacerować. Unikaj za to sportów, wiążących się z dużym wysiłkiem, w których łatwo o utratę równowagi lub o kontuzję.

Oto kilka ćwiczeń, które możesz wykonywać przy codziennych czynnościach. 

Jak stać?
 
Stopy rozstaw na szerokość bioder. Rozsuń nieznacznie pięty na zewnątrz, duże palce skieruj lekko do środka. Wypchnij miednicę, "podwijając" kość ogonową tak, żeby znalazła się w jednej linii z kręgosłupem. stanie1 Taki sposób stania przeciwdziała nadmiernemu obciążeniu kręgosłupa, wywołanemu przez powiększającą się macicę, zmniejsza bóle pleców oraz napięcie w stawach kolanowych i biodrowych. Jeśli w ciągu dnia musisz długo stać w kolejce lub czekasz na autobus, postaraj się przyjąć tę pozycję!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pozycja krawca
Siadamy na kocu tak, aby kręgosłup był prosty. Łączymy ze sobą podeszwy stóp. Dłońmi chwytamy za stopy i wyciągamy się do góry.Zamknij na chwilę oczy. Pilnujemy, aby boki tułowia dążyły do góry, barki opadały, a kolana na wydechu bez używania siły zbliżały się do ziemi. Pozostajemy tak kilka oddechów.
 
siadSpokojnie oddychaj, pozwól, by kolana poddały się sile grawitacji. Gdy poczujesz rozciąganie wewnętrznych mięśni ud, postaraj się z każdym wydechem wypuszczać odrobinę napięcia i rozluźnić bolące miejsca.
Jeśli w trakcie tego ćwiczenia odczuwasz ból w kolanach, stopy ułóż dalej od krocza. Możesz pod kolana podłożyć poduszki.
Pozycja ta otwiera wewnętrzne uda i  rozluźnia mięśnie dna miednicy. Jest to dobre przygotowanie do rosnącego brzucha i porodu. Poprawia krążenie w obrębie miednicy, rozluźnia stawy biodrowe, kolanowe i skokowe. 


 
 
 

sasakawa copy

sasakawa copy

http://www.rodzicpoludzku.pl/dokumenty/grafika/konfa_rzeszow.png

sasakawa copy

jeden procent

raporty red

raporty red

zorganizuj pokaz filmu zielony

baza porodowek

iconka zamow publikacje

kobiety mowia www

sasakawa copy

iconka lektury obowiazkowe